2007年7月8日 星期日

他就是這樣的一個好人,或者衰人!

 

人人都說,他是這樣的一個好人:

他心地善良啦

他有責任心啦

他心思縝密啦

人人都說,他就是這樣的一個好人!

* * *  

凡事很多時都有例外:

總會有一些人覺得他因為他是這樣的一個人:

他心地善良啦

他有責任心啦

他心思縝密啦

覺得他就是這樣的一個衰人!


 

_________________________

他有離開他的情人的50種方法!...衰人!


 

50 Ways to Leave your Lover - Paul Simon



50 ways to leave your lover   Paul Simon

The problem is all inside your head, she said to me
The answer is easy if you take it logically
I'd like to help you in your struggle to be free
There must be fifty ways to leave your lover

She said it's really not my habit to intrude
Furthermore, I hope my meaning won't be lost or misconstrued
But I'll repeat myself at the risk of being crude
There must be fifty ways to leave your lover
Fifty ways to leave your lover

*You just slip out the back, Jack
Make a new plan, Stan
You don't need to be coy, Roy
Just get yourself free
Hop on the bus, Gus
You don't need to discuss much
Just drop off the key, Lee
And get yourself free

She said it grieves me so to see you in such pain
I wish there was something I could do to make you smile again
I said I appreciate that
And would you please explain
About the fifty ways

She said why don't we both just sleep on it tonight
And I believe in the morning
You'll begin to see the light
And then she kissed me
And I realized she probably was right
There must be fifty ways to leave your lover
Fifty ways to leave your lover(*)

離開他的情人的五十種方法   保羅賽門 

她對我說:問題全出在你的腦袋
答案很簡單,只要用邏輯思考
我想幫助你獲得自由
一定有離開愛人的五十種方法

她說:我很不習慣去強迫別人
此外,我不希望被斷章取義或是誤解
但甘冒無禮之不諱,讓我重申一次
一定有離開愛人的五十種方法
離開愛人的五十種方法

忘掉過去,傑克
重新計劃,史丹
別難為情,洛伊
讓你自己自由!
跳上公車,葛斯
你不需商量太久
丟掉鑰匙,李
讓你自己自由!

她說:看到你這麼痛苦,讓我很傷心
但願我能為你做些什麼讓你再展開笑顏
我說:我很感激
能否請你解釋一下
關於那五十種方法?

她說:我倆今晚何不好好睡一覺
相信明天早晨
你會見到陽光
然後她吻了我
我想她是對的
一定有離開愛人的五十種方法
離開愛人的五十種方法


沒有留言:

張貼留言